Jumaat, 20 November 2015

Pertama Kali

Salah satu makanan kegemaran saya sejak dari kecil iaitu Laksa Utara. Memang suka sangat makan laksa terutama yang diperbuat dari air tangan mak. Kalau makan memang sekurang-kurangnya dua mangkuk boleh habis.

Jadi minggu lepas entah mimpi apa, teringin sangat nak makan laksa. Bangun pagi setelah siap uruskan anak ke sekolah, saya pun keluar ke kedai runcit berdekatan rumah bersama si kecil mencari bahan-bahan yang diperlukan.

Pertama kali setelah berusia 36tahun maka terciptalah satu sejarah saya memasak laksa sendiri. Sebelum ini hanya tahu makan je. Bahan semua sudah tersedia tinggal satu langkah lagi sebelum memulakan operasi masak memasak iaitu dapatkan petua atau resepi dahulu.

Pertama kali 'Whatapps' mak minta resepi. Tiba-tiba telefon berdering, rupa-rupanya mak telefon semula sebab katanya susah nak 'explain' kalau guna 'Whatapps'. Mak bertanya 'siapa yang nak masak laksa ni?'. Sambil ketawa saya menjawab ' acik la nak masak. kenapa? tak percaya ke?'

Selepas mendapat semua petua, saya pun mulalah memasak.

Inilah hasilnya.



Alhamdulillah anak-anak suka, bertambah-tambah mereka makan. Sedap kot!

Inilah hasil 'PERTAMA KALI'...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan